Liebster Blog Award #3

Witam wszystkich książkoholików bardzo serdecznie :)

Dziś przychodzę do was po raz kolejny z tagiem, jakim jest Liebster Blog Award. Jest to tag, do którego wykonania nominują Cię blogerzy, którzy sądzą, że dobrze wykonujesz swoją pracę na blogu. Takiego zdania jest Natalia z bloga Subiektywnym Okiem, do którego was zapraszam (po prostu kliknijcie w nazwę jej bloga). I minęło już trochę czasu od otrzymania tej nominacji. Dziś jest czas na jego wykonanie i udzielenie odpowiedzi na pytania postawione przez Natalię, którą pozdrawiam :D Zaczynajmy ;)

1.Jaki jest Twój ulubiony cytat?

Jest niesamowicie dużo takich cytatów, które lubię, bo mądre, bo się spodobały. I ciężko byłoby mi wybrać jeden. Pozwoliłam sobie skorzystać z pomocy Lubimy czytać i zajrzeć, jakie cytaty należą do moich ulubionych. Wybrałam pięć, z książek, które przeczytałam (to znacznie zawęża pole wyboru):

Cassandra Clare Miasto Kości
-Nie zakochałeś się jeszcze we właściwiej osobie?-Niestety, moją jedyną miłością pozostaję ja sam.
-Przynajmniej nie martwisz się odrzuceniem, chłopcze.
-Niekoniecznie. Od czasu do czasu się odtrącam, żeby było ciekawiej.
Sarkazm to ostatnia deska ratunku, dla osób o upośledzonej wyobraźni.
John Green Gwiazd naszych wina
Świat nie jest instytucją zajmującą się spełnianiem życzeń.
Cassandra Clare Mechaniczny anioł
-Lubię kaczki - wtrącił dyplomatycznie Jem. - Zwłaszcza te z Hyde Parku. - Zerknął z ukosa na przyjaciela. Obaj siedzieli na brzegu wysokiego stołu, z nogami zwieszonymi nad podłogą. - Pamiętasz, jak próbowałeś kiedyś mnie namówić, żebym rzucił im piróg nadziewany mięsem, bo chciałeś sprawdzić, czy uda się wyhodować rasę kaczek kanibali?
-I zjadły go - przypomniał Will. - Krwiożercze małe bestie. Nigdy nie ufaj kaczkom.

Cecelia Ahern Na końcu tęczy (znane teraz jako Love Rosie)
Życie jest zabawne, prawda? Kiedy już myślisz, że wszystko sobie poukładałeś, kiedy zaczynasz snuć plany i cieszyć się tym, że nareszcie wiesz, w którym kierunku zmierzasz, ścieżki stają się kręte, drogowskazy znikają, wiatr zaczyna wiać we wszystkie strony świata, północ staje się południem, wschód zachodem i kompletnie się gubisz. Tak łatwo jest się zgubić.


2. Z którą ze sławnych osób chciałabyś/chciałbyś zjeść kolację?


Ciężko mi powiedzieć :) Chyba wybrałabym Sama Claflina. Pięknie się uśmiecha i jest świetnym aktorem. Lub wybrałabym Samanthę Shannon, bo chciałabym zobaczyć co siedzi w głowie mojej ulubionej autorce.

3. Jak radzisz sobie z brakiem weny?


To zależy. Wena u mnie jest potrzebna do kilku rzeczy: do czytania, do zrecenzowania książki, pisania wierszy a czasem też do wymyślenia czegoś całkiem nowego. Jeśli nie mam ochoty na czytanie, to nie czytam, odpuszczam sobie dzień, by następnego dnia móc 'pochłonąć' książkę i mieć z jej czytania wiele radości. Jeśli chodzi o recenzje, no cóż, zdarzają się książki, które niesamowicie trudno mi zrecenzować, bo poruszają trudne tematy. Dlatego muszę po przeczytaniu takiej książki odetchnąć, przespać się. I wtedy mogę ocenić powieść 'na chłodno'. Wena do pisania wierszy - nic sobie z tego nie robię. Gdy przychodzi wena, wtedy piszę. Szkoda że zawsze przychodzi gdy kładę się spać, a gdy zacznę pracować nad wierszami, to później ciężko zasnąć. Jeżeli chodzi o bloga, to zawsze mam niepublikowanych kilka materiałów wymagających dopieszczenia. Albo robię sobie wolny dzień - świat się nie zawali, jeśli jednego dnia nie opublikuję jednego materiału. ;)

4. Czy kiedykolwiek zrobiłaś/eś coś charytatywnie?


Nie wiem czy to się liczy, ale stałam w jednym z marketów i uczestniczyłam w zbiórce żywności. Nie było to tak łatwe, nie każdy chciał pomóc ani porozmawiać.

5. Książka z najpiękniejszą okładką jaką w życiu widziałaś/eś?


Jest wiele książek, które mają przepiękne okładki. I naprawdę ciężko odpowiedzieć na te pytanie. Bardzo podoba mi się okładka do Silver. Pierwszej księgi snów autorstwa Kerstin Gier. A w mojej biblioteczce zdaje się, że te najładniejsze okładki mają książki Samanthy Shannon - Czas żniw i Zakon mimów. I jeszcze przepiękne są książki z serii Klątwa tygrysa. Zauroczyły mnie od pierwszego spojrzenia i nie mogłam oderwać od nich wzroku. Wciąż chciałam na nie patrzeć i je dotykać :D

Nowe okładki - czarne edycje do książek Neila Gaimana - cudo. I jakże zapomniałabym wspomnieć o Harrrym Potterze w nowych wersjach okładkowych. Właśnie takie planuję sobie zakupić, w twardych oprawach, a po zgromadzeniu ich - przeczytam :)


6. Czy przyjaźń zajmuje ważną pozycję w Twoim życiu?


Przyjaźń jest dla mnie ważna. Nie ukrywam i sądzę, że wiele osób ma takie stanowisko jak ja. I w moim życiu są trzy osoby, do których mogę się zwrócić w każdej sytuacji. Może to niewiele, ale dla mnie wystarcza. Zwłaszcza, że z jedną przyjaźnię się od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Czyli znamy się prawie całe życie :)

7. Gdybyś mógł/mogła wybrać jedno miejsce w którym spędziłabyś/spędziłbyś resztę życia gdzie by to było?


Ciężko stwierdzić coś takiego, kiedy nie widziało się zbyt wiele. Byłam w północnej Francji latem, gdzie klimat całkiem mi pasuje,a temperatura jest w sam raz. Widziałam Wilno, które jest przepięknym miastem. Jednak jeśli miałabym wybrać miejsce, w którym miałabym pozostać aż do kresu mego życia, to zdecydowanie wybrałabym miejsce w Polsce. I prawdopodobnie nadal byłabym tu, gdzie teraz jestem. Na wsi. Jest chwila wytchnienia, cisza i zielona trawa. I jest okazja, by spotkać dzikie leśne zwierzątka. To jest jeden z piękniejszych aspektów mieszkania tutaj.

8. Jaka jest Twoja pasja? (poza książkami)


Lubię robić tak wiele rzeczy: słucham muzyki i to całkiem różnej - od klasyki po ciężki rock. Lecz nie wiem, czy można to określić mianem pasji. W sumie, to książki są dla mnie prawie wszystkim i głównie nimi się zajmuję. Ale poza czytaniem zdarza mi się pisać wiersze. Choć robię to bardzo rzadko. Bardzo lubię uczyć się nowych języków. Chciałabym nauczyć się japońskiego i nawet ćwiczyłam pisanie znaków, jednak zabrakło mi czasu i wytrwałości. Lubię też oglądać anime.

9. Najlepszy obejrzany film w Twoim życiu?


Mało filmów oglądam. Chodząc do technikum odzwyczaiłam się od oglądania telewizji i filmów, jakie można w niej obejrzeć. Jednak chyba zdecydowanie moim ukochanym filmem są Nietykalni, ma niesamowitą historię do opowiedzenia. To, jak nawiązuje się przyjaźń między starszą osobą sparaliżowaną a młodym chłopakiem z problemami pochodzący z licznej rodziny. I to, jak można na siebie wpływać. I jeszcze jeden szczegół - to francuski film, a ja uwielbiam ten język <3


10. Co Twoim zdaniem powinien zawierać dobry kryminał?


Nie wiem. Przede wszystkich intrygujących bohaterów, twardych, których życie doświadczyło i nie boją się podejmować nowych wyzwań. Którzy już nie mają nic do stracenia i ryzykują. Myślę, że to cudowny moment, aby wam polecić trylogię Millenium Stiega Larssona, bo to jest mój ulubiony kryminał.

11. Jak wyobrażasz sobie życie za 30 lat?


Ciężko powiedzieć. Tak duży odstęp czasu wydaje się dziś tak nierealny, tak daleko. Przecież za 30 lat będę miała 51 lat. Prawdopodobnie będę miała męża i trójkę dzieci, z którymi będziemy mieszkać...gdzieś :) Będę starszą panią w okularach i z książką. Być może nadal będę czytać młodzieżówki. Nie mam pojęcia. Wszystko się jeszcze okaże ;)


To już wszystkie pytania. Teraz czas na ogłoszenie nominacji. A więc werbelki...;)

Nominowani:

1. Sara z KultuSarnie
2. Rolaka ze Zbiór literackich pomysłów
3. Lynn Pietrova z  A może tak książka.Książkoholiczki wyznania
4. Bookish Madeleine z Read with passion
5. Natalia z  Osobliwe delirium
6. Robert z bloga Książkowy nieogarek
7. Ewa z bloga To read or not to read
8. Ola z bloga Zaczytana Iadala
9. Paulina z bloga Z miłości do kryminałów
10. Kasia z bloga  Poczytne - blog literacki
11. Krystian z  Książkowe dysonanse


Pytania:


1. Seria, której nie masz zamiaru kontynuować, to...?

2. Mowa jest srebrem, milczenie złotem. Która książka i/lub film sprawił(-a), że zaniemówiłeś (-aś)?

3. Czy piszesz coś swojego (opowiadania, książki, wiersze)?

4. Masz zły humor. Pogoda pod psem, szaro, nudno, smutno... Co robisz, aby poprawić sobie humor?

5. Jest noc. Budzisz się, a nad tobą ktoś stoi. Z nożem. A obok ciebie na poduszce leży książka. Postanawiasz się nią obronić. Co to za książka? I czy uda Ci się zablokować nią cios? :)

6. Przetrwał(-a)byś apokalipsę zombie? :)

7. Jaka jest twoja ulubiona fantastyczna postać? Wampiry, pixy, fairy, wilkołaki, czarodzieje etc.?

8. Jaki jest twój ulubiony film?

9. Masz możliwość wejścia do świata książki i zostania jej bohaterem. W jakim świecie książkowym chcesz żyć? ;)

10. Główna postać z książki i/lub z filmu się rozchorowała. A ty jesteś osobą, która ma ją/go zastąpić. W czyją postać chciałbyś się wcielić?

11. Którego bohatera książkowego/filmowego/ serialowego chciałeś(-aś) w myślach i dlaczego? ;)
[ po publikacji się okazało że nie dopisałam, ale możecie to odnieść do różnych sytuacji, np: zabić, pocałować, uderzyć etc.] :)



To już wszystkie pytania ;) Nominowanych proszę o powrót z linkiem do odpowiedzi na powyższe pytania ;)
Mam nadzieję, że wam się podobał dzisiejszy post. Jeszcze raz dziękuję Natalii z bloga Subiektywnym Okiem za nominowanie mnie. To wielki zaszczyt :)

Życzę wam wszystkim udanego i zaczytanego weekendu :)


Udostępnij ten wpis

7 komentarzy :

  1. Dziękuję za nominację, jest mi bardzo miło! :)
    Na pewno odezwę się z odpowiedziami

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne cytaty! Zwłaszcza Johna Greena <3 Uwielbiam
    Pozdrawiam;*
    Zapraszam do siebie: http://zacisze-ksiazkowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak samo lubię Greenowe książki, choć tak wiele osób je krytykuje :/
      Pozdrawiam :* i spodziewaj się mnie u siebie niedługo :D

      Usuń
  3. Wybrałaś świetne cytaty. Gwiazd naszych wina <3. A nowa okładka Nigdziebądź jest cudowna <3

    Dziękuję za nominację! Na pewno niedługo na nią odpowiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D i z niecierpliwością oczekuję na link z odpowiedziami ;)

      Usuń
  4. Cudowne cytaty, szczególnie z książek autorstwa Cassandry Clare
    Zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli czytasz tego posta, i jeżeli spodobał ci się on - będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza [zgodnie z zasadami netykiety]. To niesamowicie motywuje ;)
I dziękuję, że dotarłeś (-aś) aż tutaj :)

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.